Du skall alltid planera dina markandsföringsaktiviteter noggrant. Men nu i dessa tider är det ännu viktigare, eftersom du nu får FÖR SAMMA PENGAR som tidigare större utrymme. Nu har du alltså en gyllene chans att sticka ut och verkligen synas!
Ifall du annonserar i dagstidningar så är det viktigt ifall det går att mäta resultaten. Då du marknadsför på nätet är det mycket lättare och du kan se hur mycket marknadsföringen genererar och varifrån dina besökare kommer.
Din marknadsföring skall alltså dra in pengar! Gör din det? Eller slänger du bort dina pengar i olika dagstidningar utan att veta vilket resultat det ger!?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Det som många företag gör fel i sämre tider är att spara in på marknadsföringen. Detta leder till en ond cirkel med mindre synlighet=mindre intäkter. Mitt råd är att göra upp en marknadsföringsbudget ( går också att marknadsföra sig med mindre resurser, gerillamarknadsföring) ock följ upp vad de satsade pengarna generar. Marknadsföring skall inte ses som en kostnad utan som en investering för framtiden.
Skicka en kommentar