onsdag 9 september 2009

Internetmarknadsföring fortsätter att växa!

Enligt undersökning gjort av Mainonnan neuvottelukuntas TNS gallup växte sökmotorpositionering och sökmotormarknadsföring från 2007 - 2008 med hela + 44,7 %. Vilket var den markndsföringskanal som växte andra mest. Mest växte dock mobilmarknadsföring som växte med hela 50 % från tidigare år i siffror från 4 miljoner till 6 miljoner. Hela marknadsföringskakan växte från 3,4 mrd € till 3,6 mrd €. http://www.marmai.fi/uutiset/article297160.ece

Hur kommer då framtidens marknadsföring att se ut?Hur skall företag göra för att sticka it i den uppsjö av reklam och budskap som sköljer över oss? Det som är säkert är att det kommer att bli än viktigare att synas på webben, det gäller alltså att man hittas på sökmotorerna? Hur skall man göra det? Genom att optimera sin sida når man högre upp på sökmotorerna. I Finland vet de flesta att den viktigaste sökmotorn som gäller idag är Google. För att sökoptimera sin webbsida gäller det att analysera de sökord eller sökfraser som kunder kan tänkas söka efter.

Hur tror ni att marknadsföringen ser ut i framtiden?

Inga kommentarer:

 
Bookmark and Share